https://www.ikmk.at/object?id=ID87081


Image files are licensed Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Austria License. Münzkabinett, Kunsthistorisches Museum, ID87081. Photographs by Margit Redl, KHM.

Umayyaden: Abd al Malik (685–705)
Inventory no: OR 7295

Class/status: Caliphate, Authority: ʿAbd al-Malik Abū l-Walīd ibn Marwān (65-86 AH/685-705), Kalif (646-04.10.705)

Denomination: Dinar

Date: um 703

Country: Syrian Arab Republic
Mint: Damaskus (Dimašq) (Syria)

Obverse: Im Namen Gottes wurde dieser Dinar geprägt im Jahre 84.. Im Feld: 'Es gibt keine Gottheit außer Gott, er ist eins, er hat keinen Teilhaber.'
Reverse: 'Muhammad ist der Gesandte Gottes, er sandte ihn aus mit einer Überlieferung und dem wahren Glauben, um ihn über alle anderen Religionen siegreich zu machen.'. Im Feld: 'Gott ist eins, Gott ist ewig, er hat nicht gezeugt und wurde nicht gezeugt.'

Production: struck

Coin, Gold, 4,23 g, 19 mm, 7 h

Publications: Nützel 1898, 301; Mitchiner 1977, 39-41 vgl

Photographer Obverse: Margit Redl, KHM
Photographer Reverse: Margit Redl, KHM

Godparenthood: nicht vergeben (EUR 25,-)

Wien, Münzkabinett, Kunsthistorisches Museum
Accession -

Recommended Quotation: Kunsthistorischen Museum Wien, Münzkabinett, OR 7295

Permalink: https://www.ikmk.at/object?id=ID87081